woensdag 13 april 2011

Week 15 aan 't Scheld

Paasvakantie, druk weekeinde om ermee te beginnen, maar daarna maar 2 kinderen in huis. 1 ervan gaat zijn kamer schilderen, dus ik neem een dagje verlof om te helpen. Weekmenu begint bij maandag, zoals gezegd dus met maar 2 kinderen in huis.

Maandag: het wordt hier een klassieker... couscous met gemarineerde kippenreepjes en groente (ajuin, paprika, wortels, courgette, aubergine deze keer).

Dinsdag: een collega maakte vorige week kip met zoetzure saus, en daar kreeg ik op slag zin in. Alweer kip, tja. Misschien wel beter dan alweer gehakt. Voor de boodschappen baseerde ik me op een recept gevonden op tinternet, maar klaarmaken zal toch volgens het recept zijn dat ik gebruikte met kerst. (recept staat blijkbaar niet op onze site, maar nu geen tijd om daar een mouw aan te passen)

Woendag: pita of frietjes. Na al dat schilderwerk niet veel goesting meer om te koken, kan ik me nu al inbeelden.

Donderdag: kippenwok met broccoli en sonjascheuten. Weeral kip zeg, tedju, alweer.

Vrijdag: nog een laatste keer winterkost, ze geven toch frisser weer. Rode kool met aardappeltjes en worst.

Zaterdag: gehaktballetjes met tomatensaus, ik moet nog bij elkaar fantaseren wat daarbij zal horen. Puree? Pasta? Draai ik nog iets van groente in de tomatensaus? We zien wel.

Zondag: vanaf nu zijn we voor een hele week kinderloos. Wat we op zondag gaan eten, weet ik nog niet. Zoals u ziet, niet altijd ligt alles op voorhand vast. Ik ben wel al aan het nadenken wat voor lekkers we volgende week allemaal gaan eten. Zonder kinders, weetwel, dus veel champignons, misschien eens een steak, dinges waar eens iets zuurs in mag (kappertjes, augurk...), mosterd... oeh!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten