maandag 11 april 2011

Week 15: Paasvakantie


Dagen zonder vlees indachtig wordt er hier ten huize opdenbuiten nog steeds weinig vlees gegeten. Maar er zijn van die dagen dat ik geen zin heb om met en zonder vlees te koken en ik had de heren des huizes vlees beloofd, dus vlees zou het zijn.

Er bestaan tig recepten voor chili. Het mijne is supersimpel. 2 uien, beetje look. Veel paprikapoeder, beetje komijnpoeder. Vlees erbij en aanbakken. Groenten erbij (vandaag was dat een groene paprika en een stuk pompoen). Blik rode bonen erbij en blik tomaten erbij. En dan laten pruttelen.

Erbij had ik mais pannenkoekjes voorzien. Of corn fritters in het Amerikaans, want daar wordt het wel eens gegeten. Ik gebruikte 1 van de recepten die ik vond op tastespotting, maar het zat nog niet goed. Er zullen nog experimenten volgen en dan komt er ooit wel eens een recept hier terecht.

De rest van de week dan maar

Vrijdag: socca met humus en tabouleh. Het werd frans brood met kruidenboter, tonijnsla en tabouleh wegens mislukte socca en geen zin in humus.

Zaterdag: 30 mountainbike kilometers voor de boeg en een onverwacht middageten op locatie (vleesbrood met groentegratin en gebakken aardappelen) resulteerde in pizza van de plaatselijke Italiaan voor het avondeten.

Zondag: de bovengenoemde chili met maïskoekjes

Maandag: tortilla's met de rest van de chili, wilde rijst en guacamole

Dinsdag: de rest van de wilde rijst met geroosterde pompoen en witte bonen. Met een rucolaslaatje (en worst voor de heren)

Woensdag: pasta met paprika

Donderdag: steak met broccolipuree

Geen opmerkingen:

Een reactie posten