vrijdag 4 februari 2011

Week 6 die eigenlijk week 5 kon zijn

Want wegens een ietsiepietsie virusje opdenbuiten ben ik al dagen moe van nog maar van de living naar de keuken te strompelen. Wat aten we uiteindelijk allemaal vorige week?

  • pizza
  • rijst met vol au vent uit den diepvries
  • het enige deftige deze week: maïs-gembersoep
  • chilli sin carne die niet in de smaak viel (ik proef zelf niet echt veel en dan is chilli kruiden niet simpel. Bovendien mistten de mannen vlees)
  • spinaziepuree met gehakt (spinaziebladerdeegflapjes voor de niet vleeseters)

Niet echt de moeite dus om een nieuwe menu te maken, ik zou die van vorige week kunnen overnemen. Zij het niet dat ik daar niet aan gedacht had en dus gisteren met een wollige kop opnieuw aan het weekmenuten sloeg en voor de eerste keer in jaren nog eens een collect and go’ke deed.

Vrijdag: tomatenlasagne met rucollaslaatje (met pijnboompitten en spekjes kwestie van de vleeseters niet in de kou te zetten). En ik weet het, de lasagne staat al drie weken op het menu maar is nog nooit gemaakt geraakt.

Zaterdag: hebben we ‘s avonds een kaas- en wijngedoe gepland. Ik maak groententaart voor de niet kaaseters en ‘s middags eten we pompoenrisotto met de rest van de rucolla en chipolata voor de vleeseters. De groententaart zal ook de nodige portie pompoen bevatten want mijn laatste drie pompoenen beginnen af te zien van hun verblijf in de berging. Al bij al vind ik het best chique dat die dingen in september geoogst zijn en nu nog opgegeten worden.

Zondag: er wordt deftig gefietst door de Schrijver vandaag, dus er moet wat deftig eten op tafel komen. Het worden kipfilets met een pankokorstje, krieltjes in de oven met rozemarijn en zeezout, een venkelslaatje met bloedsinaasappels en appelmoes

Maandag: opnieuw aan het werk na bijna een week ziekteverlof. Simpelheid troef dus vanavond. Zoete aardappelpuree met courgettefritters en tzatziki.

Dinsdag: ik was met mijn planning maar tot maandag geraakt (waar eigenlijk alleen zoete aardappel stond) maar ik doe dus nu verder uit de losse pols. Vermits ik geen zin heb om nog grote boodschappen te doen overschouw ik in gedachten eerst de berging, de keukenkasten en den diepvries én de moestuin. Wat ons brengt tot tagliatelli met pastinaak en pancetta van Jamie

Woensdag: kinnekeskost. De Zoon heeft zich eindelijk over zijn aversie voor wortelen gezet. En is in to het eten van groentenfrietjes met ketchup. Dus ga ik eens proberen om heilbotfishsticks te maken met rauwe wortelen, komkommer en nog wat groens in frietjes gesneden met een lekker sauske. Wat dus enkel een trip naar de groentenwinkel vereist. en de “frietjes” geserveerd in een puntzakje natuurlijk.

Donderdag: linzen met een eitje denk ik

Geen opmerkingen:

Een reactie posten