donderdag 24 februari 2011

Week 9 en de polenta zal voor een andere keer zijn

want de plannen voor het polenta weekmenu van week 8 van opdenbuiten zijn een beetje in het water gevallen. Op woensdag maakte ik uiteindelijk pizza wegens home alone en quality time met De Zoon en vandaag zit ik moederziel alleen aan tafel en maakte ik spinaziequinoa. Bovendien vond ik in de twee delhaizes die ik bezocht geen polenta en ga ik gewoon eens op mijn gemak bioshoppen en zodra er polenta in huis is opnieuw een polenta poging doen.

Week 9 heeft geen thema of het moet zijn “zijde zot dat ge elke dag vlees en vege gaat proberen maken?” Ja dus ….

Vrijdag: opnieuw pizza wegens nog een pizzabodem over en Zoonlief die de Schrijver jaloers maakte dat wij pizza aten op woensdag toen hij ver van huis zat. Waarschijnlijk pizza tonno met een lekker Italiaans slaatje. En waarom niet, met een paar stukken lookbrood en een goede fles rode wijn.

Zaterdag: groentengratin met een wortel/amandelkorst en bietenhummus/kip. De inspiratie voor de groentengratin vond ik hier. Alweer veel te gezond. De bietenhummus wil ik gewoon al heel lang eens maken, en laat me nu toch net gekookte bietjes en kikkererwten in huis hebben.

Zondag: vleesbrood (vlees en vege) met Duitse aardappelsla en koolsla (en appelmoes voor de Zoon). Ik ga me zondagochtend eens verdiepen in verschillende recepten voor vleesbrood met linzen. Als het iets lekkers wordt laat ik het hier wel weten. Denk bij Duitse aardappelsla aan mosterd, mayonaise en augurkjes.

Maandag: de rest van de aardappelsla met gerookte forel voor mij en spekjes voor De Schrijver. Met daarbij groene boontjes met look en citroenolie. Inspiratie voor deze combinatie vond ik bij madame zsazsa en een Luikse salade

Dinsdag: zelfgemaakte wortelburgers voor mij/worst voor De Schrijver – strikjespasta met kaassaus en brocolli

Woensdag: mousakka. Een versie met gehakt en een versie met quinoa

Donderdag: waarschijnlijk de rest van de mousakka met een slaatje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten