woensdag 9 februari 2011

Week 6, eerste krokusweek

Jaja, de lente is in zicht. Snel nog wat wintereten maken, nu het nog kan.

Maandag: ik was de 1x-per-week-vis-regel een beetje uit het oog verloren, maar dat euvel is nu weer verholpen. Zalm in de halogeenoven (zonder vet, met kruiden), penne, spinazie.

Dinsdag: spruitenschotel. Volgende week eten we rode kool, ik zweer het u.

Soep van de week: soep van prei, wortel en aardappelen uit het 500 soepen boekje dat ik cadeau kreeg van mijn dochter. Wintersoepje, heel eenvoudig, maar net geproefd en ook héél lekker. Ik voegde wel vermicelli toe, om de kinders in huis content te houden.

Woensdag: nasi goreng maison. Ofte: Vlaamsche Chinees. Rijst, ui, prei, wortel, kip, hespblokjes, ei. En verder zal het improviseren worden wat daar nog allemaal ingekiept moet.

Donderdag: gevulde paprika's. Weeral. Alweer. 't Moet maar zo lekker niet zijn.

Vrijdag: lasagne. Homemade. Met saus uit de diepvriezer, ik maak altijd teveel spaghettisaus zodat ik overhoud om dan eens lasagne te maken.

Zaterdag: hoef ik niet te koken. Elders voetjes onder tafel steken.

Zondag: ik ben opeens helemaal verslingerd geraakt aan de keuken van Jeroen Meus. Gehakt in pakjes ga ik uitproberen. Gehakt, groene kool, bier, patatjes gebakken in de oven... hmmm, ik zie het helemaal zitten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten