woensdag 23 februari 2011

Week 8, weer winter aan 't Scheld

't Is weer koud, bweikes. Toch nog maar wat echt wintereten maken, alhoewel, 't zal gelijk voor volgende week zijn. Witte kool zit in de pijplijn. In spruitenschotel heb ik ook gruwelijk veel goesting. Maar eerst onderstaand. Als ik rare fouten maak, ik heb migraine, en dan ben ik een beetje dyslectisch.

Maandag

Koolvis, aardappelen, boontjes: gemarineerde koolvis van de Colruyt, eens uitproberen. Koolvis schijnt een onderschatte vis te zijn, even lekker als kabeljauw maar goedkoper. Met gekookte aardappeltjes en boontjes.

Dinsdag

Kalkoen boursin, mix paysanne: gepaneerde kalkoen met boursin tussen (goed voor de lijn, mwuhaha), de traditionele mix paysanne van de Colruyt.

Woensdag

Nasi goreng maison: werd vorige keer héél enthousiast onthaald, dus doen we dat maar opnieuw. Ik heb er zin in.

Soep van de week: preisoep. Simpel, en ik probeer eens of ik de preisoep van mijn grootmoeder kan evenaren.

Donderdag

gevulde paprika's. Uhuh. Classic.

Vrijdag

spaghetti. Uhuh. Idem.

Zaterdag

Venkelstoofpotje met gehakt met Jeroen Meus aardappeltjes uit de oven (weetwel, krielpatatjes in de schil, besprenkelen met olijfolie, provençaalse kruiden, grof zout en versgemalen zwarte peper erover en dan in de oven). Dat venkelstoofpotje sprak me meteen aan. Ben benieuwd wat de huisgenoten ervan gaan vinden, venkel heeft een nogal uitgesproken smaak.

Zondag

kip met frieten/puree en appelmoes. Kipje bakken in de halogeenoven, als het weer het toelaat frietjes (binnenshuis frieten bakken, daar doe ik niet meer aan mee, dat stinkt me teveel, de frietpot is naar het terras verbannen) (tot u spreekt de migrainemens die elk geurtje opsnuift), als het weer het niet toelaat wordt het aardappelpuree nog even gegratineerd in de oven, en appelmoes. Oja.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten