zondag 13 maart 2011

Een nieuw begin

Nu er maar vier van de vijf dagen moet gewerkt worden, ga ik het weer nieuw leven in blazen...het weekmenuten. 
Twas niet simpel om te herbeginnen, zeker niet met vakantie en kinders die 'savonds warm moeten eten. De bakfietsmoeder die haar kinderen elke dag een warme gezonde macrobiotische biomaaltijd voorschotelt, ik ben er nog niet.. dedju. Misschien toch eerst beter de bakfiets aanschaffen.

Zaterdag: Scampi met koriander en farfalle
Zondag: Balletjes in tomatensaus
Maandag: je-mag-kiezen-rest-van-de-balletjes-of-de-scampi's
Dinsdag: Turkse pizza in GOK II
Woensdag: vegi-spaghetti uit de diepvries
Donderdag: Couscous  
Vrijdag: Nog geen idee, misschien is er couscous over.

Scampi's
2 teentjes look en 2 sjalotjes bakken, gekuiste scampi toevoegen. Een lepel curry, een lepel cayennepeper en een lepel limoensap toevoegen. Een blik tomaten erbij kappen en een half busje room. Gehakte koriander toevoegen... en klaar

Balletjes in tomatensaus
Niet dat ik fan ben van die kerel, maar soit, twas lekker. Ik heb wel nog rode wijn toegevoegd op het einde. Ik maak veel saus en weinig balletjes voor de kindjes. En wij eten van die vegeballetjes. Ik geef toe, die smaken naar niet veel, des te meer energie en liefde dat je in je saus moet steken. 

Couscous
Twee gesneden ajuinen stoven. Vijf wortels, één paprika en een courgette in blokjes snijden en toevoegen. Twee tomaten ontvellen en ontpitten, in blokjes snijden en in de pot smijten. Eén aubergine in blokjes snijden en erbij kappen. Ik snijd de aubergine eerst en leg ze dan wat onder water met veel zout op. Ik weet niet goed waarom...daarom.
Alles op een laag vuurtje zacht laten worden, maar de groenten mogen niet kapot gekookt worden. Uitgelekte kikkererwten toevoegen. Kruiden met een beetje harissa, eetlepel komijn, peper en zout, inieminie beetje kaneel en verse koriander.
Opdienen met couscous. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten