dinsdag 8 maart 2011

Week 10, ook.

Krokusvakantie. 2 van de 4 kinderen niet thuis. De andere 2 slapen lang. Ook al ga ik werken, dat geeft dus echt wel vakantiegevoel, zo een week dat de ochtendroutine niet moet. Zalig. En de narcissen bloeien. En het was mooi weer met een stralend blauwe hemel. Wat wil een mens nog meer? Eten.

Maandag: na het koolvismisluksel van een week of 2 geleden, wil ik deze ovenschotel met prei en koolvis en puree wel eens uitproberen. Koolvis moet kunnen.

Dinsdag: Couscous met shoarmavlees en veel groentjes. Het zullen wel gemarineerde runderreepjes worden.

Woensdag: het receptje van farfalle met zalm en scampi, dat zat al lang in mijn hoofd. Het zal er nu ook eens uitkomen. Het enthousiasme over tweemaal vis per week was niet bijster groot, maar hey, moet kunnen, zo de dag na de vrouwendag. Ik doe mijn goesting.

Soep van de week: nog zo'n aansleper, nu komt het er echt eens van: gegrilde paprikasoep met mascarpone. Benieuwd!! Recept vindt u binnenkort (over een paar uurtjes) op mijn blog.

Donderdag: gehakt parmentier. (kies maar, Jeroen Meus of Budgetkoken)

Vrijdag: spaghetti. Wat eten wij toch vaak gehakt.

Zaterdag: iets makkelijks dat we nog moeten verzinnen.

Zondag: de wederhelft mocht kiezen tussen chili con carne, gehakt met venkel en ik weet al niet meer wat. Het werd venkelstoofpotje met gehakt.

En dan is de vakantieweek voorbij. Nog niet aan denken, nog niet aan denken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten