maandag 7 maart 2011

Week 10 in vakantiesfeer

Nuja, vakantie. Ik werk de hele week en De Zoon zit op sportkamp. Maar er wordt ‘s avonds opdenbuiten met z’n drietjes gegeten en dat vergt toch een aangepaste versie van weekmenuten. Lunchpakketjse zullen voornamelijk bestaan uit orzosalades vermits ik zaterdag iets te enthousiast een hele zak orzo gekookt heb.

De week dus

Vrijdag: preipuree met spekjes en een spiegelei. De prei moest op en ik kon pas op zaterdag boodschappen doen, dus het moest met restjes uit de koelkast. En spekjes en eitjes zitten altijd in mijn koelkast.

Zaterdag: orzo met geroosterde paprika, tomaten en peterselie met gebakken haloumi kaas voor mij, chipolata voor de mannen

Zondag: de laatste tijd eten we op zondagmiddag lekker ouderwets en uitgebreid. Voor vandaag een wortel-tomatensoep, vol-au-vent met champignons en balletjes, frietjes en iets saladeachtig

Maandag; penne met gehaktballetjes. Ik ga eens de truc met de citroenschil toepassen, meer hierover later.

Dinsdag: een Spaanse frittata met aardappeltjes, geroosterde paprika, lenteuitjes en veel verse eitjes. Daarbij lekker brood en een slaatje

Woensdag: De zoon moet naar een verjaardagsfeestje, dus zal vol suiker zitten tegen dat hij ‘s avonds aan tafel komt. Misschien vandaag dus iets minder rekening houden met hem. Vandaag begint ook dagenzondervlees. Ik maak falafel in pittabroodjes met slaatjes en sausjes

Donderdag: had ik eerst macaroni voorzien, maar ondertussen weet ik dat morgen De Zoon zijn nichtje komt logeren en die is nogal verzot op macaroni. Morgen macaroni dus, vandaag linzen sheperds pie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten