woensdag 2 maart 2011

week 9 (tja, echt origineel is den titel ook niet hé)

Weer een normale week met maandag mijne vrije dag. En omdat ik nog wat vakantiedagen dringend moet opnemen, plak ik er dinsdag en woensdag ook bij ;-)

En om deze dagen nu eens nuttig in te vullen las ik bij haar een goeie tip: zij doet een (dringend) al-dan-niet huishoudelijk klusje en dan beloont ze zich met een kwartiertje iets leuks doen. Dat lijkt me ook wel te doen. Ik denk dat ik dit ook ga toepassen se.

Maar first things first, onze weekmenu
* zaterdag 26/02: vandaag moest het iets lekkers maar toch simpel en snel klaar zijn. Waarom? We (mijn dochterken en ik) hadden een naainamiddag voorzien, we zijn beginnen naaien zo rond 15u en ik heb haar terug naar huis gebracht rond 19u en toen was haar zsazsagilet af. Het mijne wacht nog op één stukje rugzoom dat nog moet genaaid worden en dan is dat ook af. Foto's hiervan volgen. Maar om terug op het menu te komen: ik heb dan quiche gemaakt, eigenlijk toch wel snel klaar en lekker. Er waren spekjes, groentenmengeling met o.a. paprika en tomaat, eikes en wat kaas.
* zondag 27/02: vandaag maken we het ons makkelijk, er zit nog (zelfgemaakte) vol-au-vent in de diepvriezer, daar wat rauwkost en kroketjes bij en voilà. En dan na de middag met een paar vriendinnen naar de sauna, een leuke afsluiter voor het weekend.
* maandag 28/02: Er zit nog broccolimix in de diepvriezer, hier gekookte patatjes bij en een blinde vink of iets dergelijks.
* dinsdag 01/03: ik ga de diepvriezer eens afschuimen op restjes, die mogen ook wel eens opgegeten worden.
* woensdag 02/03: Anne (van aan 't Scheld) heeft al een paar keer komen stoefen ;-) over hare nasi goreng maison, dat ik dit toch ook eens moet proberen...
* donderdag 03/03: mijne eerste en misschien enige werkdag van deze week, ik voorzie een lange dag, dus laat thuis, dus makkelijk eten, iets wat Yves ook al kan klaarmaken, zodat ik alleen maar mijn jas moet uitdoen en mijn voetjes onder tafel mag schuiven. Spinazie met vis en aardappelen, da's niet moeilijk en lekker. Wel makkelijk natuurlijk als je alles eet, en oké het ene vinden we wel wat lekkerder dan het andere, maar eigenlijk eten we echt wel alles.
* vrijdag 04/03: 't zou kunnen dat ik dan ook nog een dagje vakantie neem, eerst eens met mijne chef overleggen, maar ik denk wel dat het zal kunnen. Mijn dochter heeft ne lift nodig naar Brussels South (Charleroi dus), ik zal onze maaltijd daarop dan afstemmen, zij moet er ergens in de namiddag zijn, dus ... spaghetti of macaroni, ik hou nogal aan vrijdag pastadag ;-)

Ik zie dat er nogal wat diepvrieseten op het programma staat, is dat eigenlijk wel gezond ??? We zullen het wel overleven zeker...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten