dinsdag 8 maart 2011

Week 10

Week 10

In de zak: Pastinaak, wortel, witloof, courgette, bleekselder en koolrabi
Dinsdag: Gesmoorde witte kool met rookspek en rookworst en pastinaakpuree, een halve fijn gesneden witte kool koken in een halve liter kippenbouillon met wat gerookt spek en later wat rookworst en klaar, en echt lekker! De pastinaakpuree maak ik altijd met 3/4 pastinaak en 1/4 aardappels en dan gewoon koken en pureren gelijk bij elke andere puree. Super combinatie!
Woensdag: Krokante koekjes met witloof, peer en blauwe kaas en rauwe koolrabi met rozijntjes, geroosterde pijnboompitten en vinaigrette, uit vegetarisch genieten, nog maar eens een poging. De krokante koekjes zijn dichtgeplooide bladerdeegvierkantjes en het recept van de koolrabi staat er al.
Donderdag: Gebakken zalm met broccoli en dit aards slaatje.
Vrijdag: Ratatouille met gierstkroketjes en een platte kaas-bieslooksausje, vorige week zaterdag aten we een waanzinnig lekkere pasta met aubergine, deze week smokkel ik er weer een binnen, ook al is dat hoogstwaarschijnlijk niet meteen een seizoensgroente.
Zaterdag: ontbijt: pancakes met spek en/of blauwe bessen, ik ben een groot onderzoek aan het voeren naar dé pancake, ik testte al een recept of 5 en ik denk dat ik het heb, zaterdag dé ultieme test, pancakes met blueberry's en/of spek.
Avondeten: Canneloni met groenteragout en een slaatje met rucola.
Zondag: Chili sin carne met vanalles erbij, want ik heb zin om met een chipke zo'n berg chili op te scheppen.
Maandag: Rode linzenburger met yoghurt-muntsaus en pita-broodjes

Spreuk van de dag

Geen opmerkingen:

Een reactie posten