woensdag 30 maart 2011

Week 13, korte week aan 't Scheld

Vier dagen koken, voor de rest doen we ons goesting, en veel zal dat niet zijn. Alhoewel ik voor het weekend toch wel goesting heb in scampi diabolique. Alhoewel dat ook voor de donderdag nadien kan zijn, want dan zijn het alleen de 3 scampi eters die warm moeten eten dan. Maar goed, dat zien we later wel. Eerst week 13.

Maandag: couscous, gemarineerde kippenreepjes, groente (eerst kip laten bruinen, kip uit de pan, ajuin, wortel en rode paprika in de pan, beetje later kip er weer bij samen met courgette en tomaat). Gemakkelijk, gezond, lekker.

Dinsdag: de overschotjes selder uit de diepvriezer eens opgebruiken. Gehaktballetjes met selder en tomaat, en risone. De selder is al gewassen en gesneden, dus echt veel werk is dat niet.

Woensdag: spaghetti maison. Naast het feit dat we echt wel vaak gehakt eten, valt het me ook op dat we de laatste tijd heel weinig aardappelen eten. Couscous, pasta in allerlei gedaantes en rijst zijn behoorlijk populair.

Soep van de week: slasoep. Ik zit een potje ervan op te peuzelen onder het schrijven dezes (slechte gewoonte, weet ik, al helemaal nadat ik een week of 2 geleden een kop koffie over mijn toetsenbord gekieperd heb), en ze is lekker. Zeer lekker.

Donderdag: gevulde paprika's. Wederom. Alweer. Opnieuw.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten