vrijdag 19 november 2010

Een weekje Jamie

Hallo! een nieuwe weekmenuter. Mij vind je meestal op den buiten, maar voor dit super initiatief kom ik graag af en toe hier meebloggen. Ik ben beginnen weekmenuten toen De Schrijver en ik net samenwoonden en nog studeerden en geen geld hadden. Ah, sweet memories toen we nog met 1000 BEF de wekelijkse boodschappen in den delhaize deden en elke week zeker eens fishsticks met spinaziepuree aten. Toen kwamen de jaren van veel verdienen en weinig kosten en werd er nooit meer geweekmenuut. Toen kwam de volwassenheid en gingen we zo eventjes verbouwen en adopteren op hetzelfde moment. Opnieuw de vinger op de knip en opnieuw bracht weekmenuten de oplossing. Ondertussen is weekmenuten gewoon leuk. En handig, zo met een vierjarige in huis die alle aandacht eist als je thuiskomt. En blij dat ik dus ben als ik niet meer moet nadenken bij de vraag "wat eten we vanavond?"...

Mijn week begint trouwens op vrijdag, omdat ik dan tijd vind om boodschappen te doen. En mijn uitdaging deze week bestaat er in om al mijn gerechten uit de Jamie kookboeken die ik in huis heb te halen.

Zodus, mijn week als naakte chef



Vrijdag: pasta met gehaktballetjes en lookbrood. Gemakkelijke, lekkere kost. En niet uit Jamie wegens, euhm … gewoon goesting in gehaktballen en spaghetti. En vooral in het lookbrood. Dat nog steeds in de diepvries zit omdat ik het vergeten was.

Zaterdag: mogen we juich, juich, juich onze voeten onder de reftertafels van de Zoon zijn school schuiven voor mosselen en frietjes

Zondag: Tomatenorzo (Juninummer van Jamie Magazine) met erwtjes en een spiegeleitje

Maandag: In de braadslee gebakken zalm met olijven, sperziebonen, ansjovis en tomaat (The Naked Chef pg. 97) met krielpatatjes

Dinsdag: Bruine linzen met rozemarijn en knoflook (The Naked Chef pg. 162), salade van knolselder (De Basis van het Koken, pg. 32) en worstjes voor de vleeseters

Woensdag: een hele kip in de oven (er staat in ongeveer elke Jamie wel een recept hiervoor) – aardappelsla met advocado en waterkers (Return of The Naked Chef, pg. 71) en appelmoes voor de Zoon

Donderdag: Tagliatelli met pastinaak en pancetta met parmezaanse kaas en boter (Happy Days met de Naked Chef, pg. 133)

Smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten