woensdag 15 december 2010


Jaaa, de kerstweek komt dichterbij. Het weekmenu van op den buiten stopt dan ook op donderdag. Want vrijdag is het Kerstavond en dan zitten we op verplaatsing te eten. Het menu voor Kerstavond wordt door mijn mama gemaakt, maar we hebben wel wat tips gegeven. Mini pizaatjes voor De Zoon, garnalencocktail voor De Schrijver, slagroomtaart voor mezelf.

Maar zo ver zijn we nog niet. Eerst nog een weekje weekmenuten. En ik had bijster weinig inspiratie. Dus keek ik eens wat er in de kast en berging stond.

Vrijdag: omdat er toch nog boerenkool te oogsten valt gaan we voor een lekkere stamppot met worst.

Zaterdag: een druk pre kerstweekend met veel kerstcadeautjes geknutsel. Ik hoop tegen dan in de Ikea gepasseerd te zijn zodat ik mijn lasagne in een nieuwe rechthoekige ovenschaal kan maken.

Zondag: de rest van de lasagne en een minestronesoep om gewapend te zijn tegen de kou.

Maandag: alweer een oud receptje. Toen ik nog maar net plezier begon te krijgen in het koken was dit één van onze favoriete gerechten. Pasta met zalm in witte saus. De witte saus kwam toen nog uit een pakje tot een vriendin me de geheimen van de roux leerde kennen. De pasta moet uit blik komen, echt wel. Maar om het toch iets chiquer te maken eten we het met citroenpasta (gekocht, dus ook niet veel werk aan). Pasta koken, witte saus maken, zalm in witte saus kieperen en afwerken met bieslook. Eten met stukjes stokbrood, echt waar. En voor de vitamienen maak ik er nog een slaatje van venkel en sinaasappel bij.

Dinsdag: bladerdeegflapjes met rode linzenstoofpot. Nog niet zo lang geïntroduceerd in de keuken van op den buiten, maar nu al een klassieker

Woensdag: kinnekeskost. Kip in champignon-roomsaus, gebakken aardappelen, rode kool

Donderdag: Parmigiana di melanzane ofte aubergines met kaas in de oven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten