donderdag 9 december 2010

Weekmenu voor een drukke week


Het zijn drukke tijden op den buiten. Leuk, want ik begin ook een beetje op te bouwen naar Kerst, mijn favoriete periode in het jaar. Geen speciale uitdagingen deze week maar een weekmenu met verzekerde klassiekers en ideetjes uit mijn favoriete ideeënbox

Vrijdag: gaan we met het werk lunchen in Avalon. De eigenaars van dit gekende adres in Gent brachten zonet een kookboek uit: "Puur & Vegetarisch". Ik heb er al even in gebladerd en er staan best lekkere dingen in. Het is lang geleden dat ik er ben gaan eten, dus we testen het nog eens uit.

Zaterdag: KERSTBOOMDAG! Het tweede weekend van december is bij ons al jaar en dag kerstboomdag. Via één van de Schrijver zijn werktoestanden worden we uitgenodigd in een kasteeltje waar we veel lekkers te eten en te drinken krijgen, waar de Zoon zijn hart kan ophalen aan allerlei spelletjes, waar een bezoek van de Kerstman verwacht wordt en waar we nadien naar huis rijden met een kerstboom. Om al deze namiddagdrukte aan te kunnen eten we 's middags een eenvoudige spaghetti.

Zondag: comfort food. Gebraden kip in de oven met geroosterde pompoen en rode ui. Met een restje groene boontjes en een experiment: haverdeegtaartjes met brie en gekarameliseerde ui. Alleen vervang ik de brie waarschijnlijk door aardappelpuree wegens geen kaaseters in huis met uitzondering van mezelf.

Maandag: zalm met een kruidenkorstje en de rest van de puree van zondag

Dinsdag: geroosterde spruitjes en aardappelen met balsamico. Met lekker brood erbij

Woensdag: kinnekeskost. Chili sin carne. Madame heeft daar een goed recept voor dat een beetje lijkt op het mijne. Ik bak uien (veel) met look in olijfolie, zwier er geroosterde paprika door, kruid met oregano, komijn, paprika, peper en zout, durf er af en toe een Mexikaanse groentemix in te zwieren of een blik maïskorrels. Altijd één of twee blikken rode bonen bij en een blik tomaten. Laten sudderen en opeten met rijst.

Donderdag: zal het weer lunchen worden, meer dan waarschijnlijk bij de Turk hier over het werk want 's avonds gaan we naar HET BENEFIETCONCERT VAN DE EEUW

Geen opmerkingen:

Een reactie posten