woensdag 8 december 2010

korte week

Ik heb het blijkbaar nog niet helemaal onder de knie, dat weekmenuten. Probleem is die Colruyt op zaterdag. Dan is het daar zo druk en kun je in die frigo je kar niet keren, gruwelijk vind ik dat. Je hebt mensen die hun lijstjes maken in de volgorde van Colruyt en die moeten dus nooit hun kar keren, maar ik dus wel. En dus werd het colruyt op dinsdagavond met twee lastige kleuters.

Het is wel geen voorbeeldmenu deze week, dat komt omdat mijn lief weg is en ik heb een lief nodig om gezond en gestructureerd door het leven te gaan. Dank je lief, om mij op mijn zestig kilo te houden.

Woensdag: vis met laagje pesto en gebakken aardappeltjes
Donderdag: pompoenpuree met veggieburger en rijst
Vrijdag: frietjes van het frietkot omdat mijn lief weg is en mijn kinderen mij dan een fantastische moeder vinden
Zaterdag: macaroni met kaas (en hesp, en broccoli en tomaat)
Zondag: de rest van de macaroni met kaas
Maandag: restaurantje spelen omdat het lief terug is op de manier van Marie, leek me wel tof, dus scampi in tomatenroomsaus

Vis met pesto:
Pesto maak ik zo, ik smeer die op de witte filets, die ik gewoon uit de diepvries van de delhaize haal,filets in een ovenschaal en wat kersttomaatjes en in plakjes gesneden olijven erbij.

Pompenpuree
Gezien mijn lief zijn lichte obsessie zit onze diepvries vol met pompoenpuree. Pompoenpuree hebben we ook hier leren maken.
Volledige kleine pompoen in stukken snijden en in een pot gooien, witte kool in reepjes snijden en erop gooien, een gesneden ajuin erboven op. Pot op het vuur zetten, centimeter water bijvoegen en wat zout, deksel erop en drie kwartier laten stoven. Op het einde, gember raspen en erboven uitknijpen.

Macaroni met kaas
Ik vind die lekkerder met oude kaas, dan met gruyere, ik doe ook altijd een lepel mosterd in de saus. Voor de kindjes doe ik een schotel met hesp, voor mij één met broccoli en tomaten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten