woensdag 8 december 2010

Weekmenu aan de koude Schelde met flessende verwarming

Jaja, ik weet het, ik ben te laat. Mijn weekmenu is er al sedert zondag, maar ik kwam er niet toe om het in te scannen. Blame it on de verwarming die maar af en toe marcheert (geef toe, 15 graden in huis is niet warm), en blame it on de examens en toetsen. Die vandaag gestart zijn, voor 3 van de 4. Maar ik zie dat ik niet de enige ben met vertraging, haha.

Weekmenu deze week is eens te meer inspiratieloos. Gewoon voortborduren op de afgelopen weken. De zin om nieuwe dingen te proberen is er niet. Blame it on de kou. En mijn aftellen naar de kerstvakantie.

Maandag: de gemarineerde kippenfilets in de halogeenoven waren lekker, dus herhaling. 't Was de bedoeling het helemaal gemakkelijk te maken met mix paysanne van bij de Colruyt, maar die was niet aanwezig, dus werd het mix forestière met aardappelblokjes. Allemaal in de pan.

Dinsdag: 1x per week vis. Zalm in de halogeenoven, lekker gekruid. Lekker mals. Met aardappeltjes en spinazie.

Woensdag: winter-comfort-food. Spruitjesschotel (spruitjes-aardappelstoemp met een laagje gehakt-ajuin en kaas in de oven, zo u wil). Dé manier om uw kinderen spruiten te doen eten, trouwens, ze lusten het állemaal!

Donderdag: de kip-broccoli-sojascheuten-wok met mihoen viel ook mee, dus herhalen maar.

Vrijdag: ik had eens zin in gehaktballetjes in tomatensaus (wel zelfgemaakt hè). Met spirellitjes of zo bij, dat zien we nog wel.

Zaterdag: Amerikaans vleesbroodje. Met gegratineerde puree, en appelmoes. Als ik geen courage heb, worden het gewone gekookte aardappelen, en appelmoes uit een potje. Bij véél courage: zelfgemaakte appelmoes.

Zondag: provençaals stoofpotje met kip. Ik weet nu wel dat ik daar zéér vroeg moet aan beginnen, want voor 6 man is er veel nodig. Maar ik ga die hoeveelheid wel wat verminderen: vorige keer verdubbelde ik alles van het recept, maar het zal nu toch ietsje minder zijn. En het kan zijn dat ik de volgorde van zaterdag en zondag nog omgooi.

Vandaag maakte ik ook een ketel soep (comfort food galore voor op woensdag): ajuin, prei, selder, wortels, een groot blik tomatenblokjes, kippenbouillonblokjes. Zowat 5 liter soep. Maar de examens zijn bezig, de grote juffer is elke middag thuis, dus die zal snel minderen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten