woensdag 5 januari 2011

Eindelijk terug

Met beide armen omarm ik ze intens: de structuur. Na 10 dagen feestje-hier-en-feestje-daar en we-zien-wel-wat-we-daar-naar-binnen- spelen, stel ik u voor de sobere eerste weekmenuten  2011 van schoenenenanderekwesties

Dinsdag: Scampi in kokosmelk
Woensdag: Rijst met bioburger en pompoen
Donderdag: Vis in tomatensaus
Vrijdag: canneloni met spinazie en ricotta
Zaterdag: mama’s kost, ik hoop op zelfgemaakte frietjes
Zondag: Chili sin carne

Scampi
Een specialeke want B komt eten, het is misschien niet zo sober maar soit. Gevonden in een aziatisch kookboek. Die darmkanalen verwijderen dat vind ik niet leuk, daarom koop ik altijd al gekuiste scampi's, hebben ze in Colruyt.
Kleine uien in vier snijden en in pan goed  bruin laten worden, gekuiste scampi laten meebakken. Ondertussen een mengseltje maken met blikje kokosmelk, vier lepels sojasaus, cayennepeper, zout en peper, sap van één citroen en zeste van de citroen. Volgens de boek moet daar nog garnalenpasta bij, maar ik weet niet wat dat is en volgens mij verkopen ze dat ook niet in de delhaize

Pompoen
De pompoen, die kennen jullie al en die maak je zo. Bij ons zit die al in de diepvries, dus dat is nog gemakkelijker.

Vis
Dat recept heb ik hier gevonden

canneloni
Die canneloni maak je zo

Chile sin carne
Er circuleren verschillende receptjes voor een goede chili. Vorige keer was dat van Madame een succes, maar misschien ga ik voor een ander. Belangrijk is wel dat je de paprika's eerst roostert! Gewoon paprika's boven de gasvlam houden tot ze helemaal zwart zijn, dan in een plastiek zakje steken en tien minuten laten zitten. En dan kun je heel gemakkelijk het vel verwijderen. je handen zijn dan wel een beetje vettig, maar die kun je wassen. Het is een beetje meer werk maar echt zoooooveel lekkerder. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten