maandag 24 januari 2011

Week 3 (te laat)

Het was niet dat het niet lekker was vorige week, neen.

Het was zo druk dat weekmenuten bijzonder goed van pas kwam, maar er was tijd tekort om het allemaal op te schrijven.



Maandag macaroni, kaassaus, hesp

Dinsdag savooipatatten met worst

Woensdag rog met zeekraal

Donderdag soep

Vrijdag

Zaterdag Gingen wij uit eten want we zaten zonder kinderen

Zondag Gyros, rijst(pap) en paprika



Koken op zondag voor de maandag, dat is hemels om je week te beginnen.

Dat wil zeggen dat ik bijna geen afwas heb de maandag, een rustige eerste avond van de week tegemoet ga en daar de hele maandag happy van loop op mijn werk.

Gewoon de oven aansteken en wachten tot het klaar is. Njammie.



Dinsdag was het boerekost, door Jan. Hij is de beste savooipattatenkok die ik ken.



Woensdag was keilekker, rog is mijn lievelingsvis. Zeekraal had ik nog nooit klaargemaakt, ik heb dat gestoofd met een ajuintje in wat boter. Dat is lekker zout en aangenaam bij de vis.



Donderdag en vrijdag waren niet echt de moeite, zaterdag was op restaurant, daar heb je ook al niks aan. Er was wel de pasta-revelatie bij onze vrienden, als aperitiefhapje, maar daarover vertel ik meer op Vertellementen van de week.



Zondag was gemakkelijk: een beetje bakken, een beetje rijst laten koken door Jan die er eigenlijk rijstpap van had gemaakt. Maar kom, dat dekken we toe met de mantel der liefde.



Het was een vrij inspiratieloze week en zo voelde het ook. Op naar beter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten