maandag 31 januari 2011

Week 4

Maandag
Stoverij van Jan, witlof (rauw) en patatjes
Op zondag gemaakt, zoals altijd op maandag. Ik blijf het herhalen, dat is heerlijk als je thuiskomt en je moet bijna niks meer doen en je hebt toch lekker eten.

Dinsdag
Pastinaak, Pasta en Pancetta.
Een recept van Jamie, mo echt, dit is één van de redenen waarom ik graag leef. Zo lekker in al zijn eenvoud.
Schil de pastinaak met een dunschiller, bak hem in wat boter, samen met de pancetta en meng door de pasta. Wat peterselie en wat parmesan en ge moogt zeker zijn dat uw pot leeg zal zijn.

Woensdag Zeeduivel -gestoofde prei - puree
Ik heb de zeeduivelfilet ingesmeerd met mosterd en er dan spek rondgedraaid. Gewoon zo in mijn ovenschotel, dicht bij mekaar en de oven in. Dat is keigemakkelijk en zo lekker zeg.

Donderdag Boterhammen en kervelsoep

Vrijdag Ging ik vegetarisch uit eten met mijn vriendin, de rest van mijn menage moest zijn plan trekken. Gans het huis rook naar frieten als ik thuiskwam, dus.

Zaterdag Ik had de helft van de zeeduivel in de diepvries gestopt maar omdat dat zo'n lekkere vis is, maar ik had er op zaterdag alweer veel zin in. Brochettes, deze keer. Zeeduivel in stukjes, en ernaast scampi's. Weeral prei, ik ben verliefd op prei deze week.

Zondag
Lamsschouder, uit de oven, langzaam gegaard met Sint-Bernardustripel en look. Dat is mijn lievelingsbrouwerij, al van toen ik 16 jaar was. De schouder was verrukkellijk. Het vlees komt van bij de goei mensen, waar wij al ons lamsvlees halen. De schouder heeft uren gegaard op 70 graden en het vlees viel van de botten en de smaak was intens.
Met spruitjes uit de tuin van onze kennissen.

Ziezo. Ik loop achter, maar daar bent u ondertussen al aan gewend.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten