maandag 31 januari 2011

week 5 de laatste dagen van januari en begin februari

Ne mens moet wel inspiratie blijven zoeken en dan ook liefst vinden om toch maar weer een weekmenuutje in elkaar te boksen...
zaterdag 29/01: de macaroni van gisteren is niet doorgegaan : de aanvrager was niet thuis, dus heeft de kok van dienst ook maar iets anders gegeten en kan die macaroni vandaag klaargemaakt worden.
kleine update: ik vond een ander receptje op het grote internet farfalle met zalmsnippers en erwtjes. Ik heb er ook kerstomaatjes bijgedaan omdat het anders een beetje kleurloos is en ook omdat ik toch wel een beetje gek ben van kerstomaatjes.
zondag 30/01: een etentje met mijn kinderen, en omdat ik daar nu ne keer zin in heb, zullen het mosselen worden, allé toch voor vier van de vijf eters, de vijfde krijgt iets anders voorgeschoteld, vol-au-vent...en deze keer ook zelf klaargemaakt i.p.v. gekocht in de O'cool of zo.
maandag 31/01: mijn vrije maandag ... wat zou je denken van witlof met hesp, in een ovenschotel, overgoten met kaassaus en dan een lekker gratineren in de oven. Hierbij past wel aardappelpuree ofwel gewone gekookte patatjes (die zal afhangen van de goesting van de dag...)
dinsdag 01/02: extra dagje congé vandaag (ja, weeral...) 't is lang geleden dat we nog wortelstoemp gegeten hebben, (dus het zal maandag geen puree worden), dus dat zal het worden, welk soort van vlees, worst ? varkenslapje ? spek ? (past eigenlijk niet in een dieet), gehaktbrood ? blinde vink ? Heel waarschijnlijk, 't valt te zien wat er in de winkel ligt.
woensdag 02/02: vandaag zou het iets lichts moeten zijn, iets waar niet te veel werk aan is, want ik kom maar na 6u thuis en ik ga 's avonds met twee vriendinnen naar Ladies@themovies. Spinazie uit de diepvriezer met fishsticks (of iets dergelijks) en gekookte patatjes, dit zal het worden.
donderdag 03/02: boontjes met de overschot van dat vleesbrood van dinsdag (makkelijk, niet veel werk aan)
vrijdag 04/02: spaghetti (ook makkelijk, en plezant als er genoeg overschot is om in de diepvriezer te steken).
Seffens de boodschappen en daarna nog een beetje een rustige zaterdag-namiddag en avond, meer moet dat niet zijn ...
(oké, da laatste zinneke is niet meer direct correct...)£

En ik weet niet wat er met da lettertype aan de hand is, dat wilt niet gewoon niet luisteren naar mij ...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten